Marketing treści i pozycjonowanie – większość ludzi przeprowadza badania przed zakupem czegoś lub skorzystaniem z usługi. Zastanówmy się, czy kupując nowy laptop/smartfon/samochód/kosiarkę spędzamy dużo czasu w Google i YouTube. Wyszukiwanie i czytanie recenzji i opinii znajomych i nieznajomych oraz łączenie się z grupami w mediach społecznościowych to świetny sposób na znalezienie odpowiedniego produktu lub usługi dla naszych potrzeb. Inteligentne firmy to rozumieją i przyjęły takie podejście.
Strategia marketingu treści
Podejście content marketingowe to prosta koncepcja. Po pierwsze, powinniśmy przyciągać klientów bogatymi treściami (blogi, filmy, studia przypadków, dokumenty itp.) i zachęcać ich wartościowymi ofertami. W końcu musimy się przekonwertować, czyli z czasem pokazać, czym się zajmujemy, czy mamy odpowiednią wiedzę i doświadczenie, aby rozwiązać problem klienta. O ile koncepcja content marketingu jest prosta, o tyle jej wdrożenie już nie.
Żyjemy w hałaśliwym świecie, więc trudno jest utrzymać uwagę ludzi. Pomyśl, ile filmów oglądamy albo z ilu blogów szybko rezygnujemy. Jedynym gwarantowanym sposobem na przyciągnięcie klientów jest tworzenie angażujących i odpowiednich treści. Nasze kampanie content marketingowe powinny angażować ludzi. Musimy być tam, gdzie oni i dostarczać im to, czego chcą. Treść musi być odpowiednia i konkretna. Opowiedzmy historię, która pokazuje, że rozumiemy potrzeby naszych klientów. Rozważmy różne kanały (wyszukiwarka Google, Twitter, Facebook, YouTube itp.) wymagane do uzyskania dostępu do treści. Upewnij się, że Twoje treści mają jasny cel.
Zdefiniujmy, w jaki sposób będziemy mierzyć skuteczność naszego programu. Weź pod uwagę charakter swoich treści. Nie tylko oferujemy nasze wyceny, ale również dołączamy coś ważnego w zamian, na przykład e-mail naszego klienta. Content marketing różni się od marketingu tradycyjnego czy marketingu szeptanego. Tego rodzaju marketing przyciąga uwagę ludzi, ale często przeszkadza. Dzięki content marketingowi pomagamy ludziom, gdy aktywnie tego szukają. Nie zamieniajmy tej okazji w reklamę, wykorzystajmy ją do budowania zaufania i świadomości marki. Marketing treści jest mierzalny, opłacalny i działa. W połączeniu z automatyzacją marketingu jest to potężne narzędzie, które buduje naszą markę i usprawnia generowanie leadów online.
Zaangażować się
Ewolucja technologii i sposób, w jaki integrujemy ją z każdą częścią naszego życia, daje firmom niesamowite możliwości nawiązania kontaktu z obecnymi i potencjalnymi klientami. SEO wymaga czasu i wysiłku, aby opracować wieloplatformową strategię marketingową. W ten sposób możemy optymalizować wyniki naszych kampanii. Podejście to obejmuje szereg specjalizacji, od gromadzenia i kuracji danych po projektowanie i marketing mediów społecznościowych. Dlatego multidyscyplinarna strategia marketingowa jest niezbędna do pomyślnej realizacji kampanii marketingowych.
Nowoczesny marketing
Firmy mogą dostosować sposób, w jaki rozmawiają i komunikują się z obecnymi lub potencjalnymi klientami. Dzięki temu firmy mogą mieć pewność, że otrzymują właściwe informacje do właściwych osób we właściwym kontekście we właściwym czasie, a następnie można wykorzystać odpowiedzi. Powinniśmy analizować i stosować dane, pisać i projektować ciekawe treści. Musimy zrozumieć klientów i dostosować do nich produkty lub usługi. Powinniśmy koordynować działania 3D we wszystkich mediach, zarówno offline, jak i online.
Cyfrowe narzędzia marketingowe
Istnieje wiele narzędzi marketingowych do wyboru. Za reklamę możemy zapłacić. Można nas również znaleźć w organicznych wynikach wyszukiwania czy mediach społecznościowych. Pomocne, pouczające posty na blogach i stronach internetowych, wskazówki i przyciągające uwagę. Jeśli klikną łącze w mediach społecznościowych i znajdą się na naszej stronie internetowej, musimy je zatrzymać. Tylko nie pozwól im sprawdzić zawartości gry. Najpierw zaprezentujmy bardziej wartościowe treści. Nasz plan marketingowy pozwala na stworzenie ram, które możemy uzupełnić bogatymi treściami. Żadnych informacji, postów na blogach, filmów, podcastów, poradników, list kontrolnych, prezentacji, e-maili itp., to tylko pusta strona lub blog. Treść musi angażować klientów i utrzymywać ich zaangażowanie, dopóki nie będą gotowi kupić tego, co sprzedajemy.
Podstawowe zasady
Najpierw musimy zrozumieć klienta, z którym chcemy rozmawiać. Daj nam znać o ich pracy, życiu, wyzwaniach i ambicjach. Następnie przyjrzyjmy się, jak nasz idealny klient decyduje, jakich informacji potrzebuje na każdym etapie procesu, nawet na najwcześniejszych etapach, zanim będzie wiedział, czego tak naprawdę szuka. Teraz stwórzmy treść, która pomoże nam na każdym etapie procesu. Myślmy nie tylko o sobie, ale o wyzwaniach i problemach naszych klientów i dostarczajmy informacji, które ułatwią im życie. Rozważmy szerokie tematy, jeśli jesteś architektem, możesz pisać o projektowaniu wnętrz.